آمار بازدید
امروز:
64
ديروز:
1798
ماه:
61571
سال جاری:
873073
كل:
3804144
تاریخ : سه شنبه 15 آذر 1401
کد 1114

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در برنامه تلویزیونی ریحان بیان داشت:

نقش زنان و مادران در اصلاح الگوی مصرف گاز بی بدیل است

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با حضور در برنامه تلویزیونی ریحان گفت: نقش زنان و مادران در اصلاح الگوی مصرف گاز بی بدیل است.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، نادر کمالی از طریق تریبون برنامه تلویزیونی ریحان خطاب به مشترکین گاز افزود: متأسفانه الگوهای مصرف نه تنها در استان بلکه در کشور نادرست بوده و این امر منابع انرژی و سرمایه های نسل آینده کشور را به باد می دهد.
وی با اشاره به  نقش بارز زنان در ترويج فرهنگ قناعت و صرفه جويي در خانوارها اظهار داشت فرهنگ جامعه از فرهنگ خانواده شکل گرفته و  رفتار زنان و مادران ایرانی درخصوص نحوه مصرف در رأس تاثیرگزاری  بر سایر افراد خانواده قرار دارد.
کمالی به مهم ترین نکات مصرف بهینه گاز طبیعی اشاره و تصریح کرد: بکارگیری لباس ضخیم و کاهش یک درجه دمای خانه تا 6 درصد مصرف گاز را کاهش می دهد و مادران محترم می توانند با تنظیم دمای اتاق بر روی 18 درجه (دمای رفاه) بیشترین نقش را در کاهش هدررفت گاز طبیعی ایفا نموده و هزینه های سربار خانوار را نیز تا حد چشمگیری کاهش دهند.
مدیرعامل شرکت گاز استان در ادامه رعایت نکات ایمنی در حفظ امنیت خانواده را نیز مهم تلقی و تصریح کرد: دودکش غیراستاندارد و شیلنگ بدون بست مهم ترین عوامل بروز حوادث ناشی از گاز در استان است، بررسی دودکش، باز بودن مسیر، استفاده از بست اطمینان، بکارگیری وسایل گازسوز استاندارد و اطمینان از صحت کارکرد آن مواردی است که هر زمان می بایست توسط خانواده ها کنترل شود.
 لازم به ذکر است برنامه تلویزیونی ریحان، با مضامین خانواده از شبکه استانی سهند در حال پخش می باشد.
 
نظرات شما
captcha refresh