آمار بازدید
امروز:
1726
ديروز:
1575
ماه:
58563
سال جاری:
880063
كل:
3775016
تاریخ : چهارشنبه 23 آذر 1401
کد 1124

تشریح جزئیات تغییر در تعرفه های گاز مشترکین

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی به تشریح جزئیات تغییر در تعرفه های گاز مشترکین وفق ابلاغیه هیأت وزیران و آیین‌نامه اجرایی بند «ک» تبصره ۱۵ بودجه ۱۴۰۱ پرداخت.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، نادر کمالی درخصوص طرح های تشویقی وزارت نفت برای مدیریت مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی گفت: مشترکین خانگی  به ازای هر یک واحد درصد صرفه جویی در ماه‌های سرد سال نسبت به دوره مشابه سال قبل، معادل ۳ درصد تخفیف در گازبهای صورتحساب همان دوره خواهند شد که این تخفیف تا سقف ۴۵ درصد گازبها قابل اعمال در صورتحساب می باشد. 

وی ادامه داد: گازبهای مشترکین در بازه 15 دی ماه تا 15 بهمن ماه، حداکثر 70 درصد مصرف  پله سوم در اقلیم مربوطه را داشته باشند، گازبهای آن‌ها صد در صد رایگان خواهد بود.

کمالی اظهار داشت: مصارف تا انتهای دامنه مصرف پله سوم جداول دوره سرد و گرم به عنوان مشترکین تا الگوی مصرف بوده که تعرفه گازبهای آن نسبت به سال گذشته افزایشی نخواهد داشت و مصارف بالاتر از پلکان 4 به عنوان مشترکین پرمصرف  مشمول افزایش گازبهاء از  ۱۶ آذرماه در صورتحساب‌های صادره خواهند بود.

وی درخصوص سیاست های بازدارنده مصوبه ابلاغی در راستای کاهش هدررفت سرمایه ملّی تصریح کرد: بر اساس تبصره ذیل بند 2 این مصوبه، گازبهای مصارف پله ششم و بالاتر مشترکین که بیش از 80 درصد دوره مشابه سال قبل خود مصرف نموده اند، با تعرفه دو پله بالاتر محاسبه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان تعرفه گازبهای سال 1401 را بر این اساس اعلام کرد:

تعرفه گاز در دوره گرم و سرد برای مصارف پله اول تا سوم  ـــ  بدون تغییر

تعرفه گاز در دوره گرم و سرد برای مصارف پله چهارم تا ششم  ـــ  هر یک معادل 30 درصد بالاتر از تعرفه متناظر قبلی

تعرفه گاز در دوره گرم و سرد برای مصارف پله هفتم تا دهم  ـــ  هر یک معادل 50 درصد بالاتر از تعرفه متناظر قبلی

تعرفه گاز در دوره گرم و سرد برای مصارف پله یازده و دوازده  ـــ  در دوره سرد به ازای هر مترمکعب 50 هزار ریال و 60 هزار ریال و در دوره گرم 10 هزار ریال و 12 هزار و 700 ریال  

این محاسبات از ۱۶ آذرماه به بعد، اجرایی و تا پیش از آن، با همان نرخ مصوب قبلی محاسبه خواهد شد.

نظرات شما
captcha refresh