آمار بازدید
امروز:
757
ديروز:
1798
ماه:
62264
سال جاری:
873766
كل:
3804837
تاریخ : چهارشنبه 28 دي 1401
کد 1146

مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی:

کاهش یک درجه دمای اتاق، 6 درصد مصرف گاز را کاهش می دهد

مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی تأکید کرد: کاهش یک درجه دمای اتاق برابر با کاهش 6 درصدی مصرف گاز و نقش بسیار مهمّی در مدیریت مصرف گاز دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، نادر کمالی گفت:  ناترازی تولید و مصرف گاز در کشور و شیوه نادرست مصرف گاز در بخش خانگی، برخی از استان های کشور را با بحران و افت فشار  گازمواجه ساخته است.

وی با اشاره به متصل بودن خطوط شبکه گاز به صورت سراسری در کشورادامه داد: مصرف بی رویه، عموم مشترکین گاز در کشور را تحت تأثیر قرار داده و با افت فشار مواجه می سازد، لذا بایستی با نگاهی معقول در مدیریت مصرف گاز طبیعی تلاش کنیم.

کمالی اظهار داشت: هم اکنون 66 درصد گاز توزیعی استان به بخش خانگی اختصاص یافته و این درحالی است که برای تأمین نیاز گرمایشی مردم، مصارف گاز اکثر بخش های زیرساختی تولیدی و صنعتی محدود شده و صرفاً 15 درصد به این بخش اختصاص یافته است.

وی با اشاره به پیش قدمی و همراهی همیشگی مردم استان در رعایت حال همنوعان و همیاری مسؤولین در تأمین رفاه و آسایش هم استانی های عزیز افزود: خوشبختانه در سایه همراهی مردم استان شاهد روند نزولی در مصرف گاز هستیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان خاطرنشان کرد: استفاده از لباس‌های گرم و مناسب در منزل، بستن دریچه کانال‌های کولر با پوشش‌های ضخیم و مناسب، عایق‌بندی و سرویس‌های دوره‌ای موتورخانه‌ها، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق های بلااستفاده، رعایت دمای رفاه 18 تا 21 درجه، توجه ویژه به اجاق گاز و تناسب ظروف و شعله که یکی از مهم ترین دلایل اتلاف انرژی در خانه می باشد، از راهکارهایی است که فرهنگ مصرف بهینه را در خانواده نهادینه می سازد.

نظرات شما
captcha refresh