آمار بازدید
امروز:
170
ديروز:
1075
ماه:
50511
سال جاری:
875837
كل:
3757423
تاریخ : دوشنبه 3 بهمن 1401
کد 1153

اطلاعیه پیشگیرانه

اطلاعیه پیشگیرانه
روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در پی دریافت هشدار جوی مبنی بر ورود توده هوای سرد به استان از روز سه شنبه مورخ 4 بهمن ماه 1401، از کلیه مشترکین و مصرف کنندگان گاز طبیعی در استان درخواست کرد تا با توجه به ناترازی تولید و مصرف گاز در کشور و به منظور جلوگیری از افت فشار گاز علی الخصوص در برخی از شهرستان های سردسیر استان که برودت هوای بیش از حد معمول را خواهند داشت، نهایت مدیریت مصرف را اعمال نموده و با صرفه جویی از طریق راهکارهای اعلامی، رفاه و آرامش سایر همنوعان خود را تأمین نمایند.
  1. عدم استفاده از شومینه به عنوان گرمایش، به دلیل مصرف بالا و هدر رفت شدید حرارت (از دودکش متصل به آن)
  2. تنظیم درجه حرارت سیستم گرمایشی پکیج و آبگرمکن بین 55 تا 60 درجه سانتی گراد
  3. تنظیم دمای محیط در بازه دمای رفاه (بین 18 تا 21 درجه سانتی گراد)
  4. خاموش کردن وسیله گرمایشی محیط های بلا استفاده و غیر ضروری و بستن درب های ورودی اتاق ها به منظور جلوگیری از ورود هوای سرد به فضای تحت سیستم گرمایش
  5. تعویض پنجره های قدیمی با پنجره های دارای شیشه دو جداره؛ یک پنجره با شیشه تک جداره تقریباً 10 برابر یک دیوار عایق کاری شده تلفات حرارتی دارد!
  6. استفاده از عایق های پنجره؛ این عایق ها را که به شکل برچسب های شفاف ساخته می‌شوند، به راحتی می‌توان بر روی شیشه پنجره‌ها چسباند و بخشی از ویژگی های پنجره‌های دو جداره را در آنها به وجود آورد. این برچسب ها باعث می‌شوند ورود گرما در تابستان تا 80% کاهش یابد. علاوه بر این، انواع کم تابش این محصولات (Low-E) قادرند تلفات حرارتی را نیز تا 30% کاهش دهند.
  7. نصب پرده های ضخیم و دارای چین برای پوشش کامل پنجره
  8.  درزگیری درب و پنجره های بین فضای داخلی و فضای آزاد، که ضمن رعایت باقی ماندن قسمتی از درزها یا وجود هواکشی برای تبادل هوای تازه را به وجود می آورد.
  9. پوشیدن لباس گرم به جای افزایش درجه حرارت سیستم گرمایشی؛ کاهش یک درجه حرارت سیستم گرمایشی باعث صرفه جویی تا 6 درصد در مصرف گاز می گردد!
  10.   استفاده از شعله مناسب برای ظروف پخت و پز در اندازه های مختلف؛ یکی از دلایل اتلاف سوخت، استفاده نادرست از اجاق گاز است! زیاد کردن بیش از حد شعله، قرار دادن ظروف کوچک روی شعله‌های بزرگ و همچنین قرار دادن ظروف بزرگ روی شعله‌های کوچک، از مهم‌ترین اشتباهاتی است که برخی مرتکب می‌شوند و باعث هدر رفت 40 درصدی سوخت اضافی می‌شوند.
نظرات شما
captcha refresh