آمار بازدید
امروز:
144
ديروز:
1460
ماه:
42447
سال جاری:
870938
كل:
3742717
تاریخ : چهارشنبه 12 بهمن 1401
کد 1159

افتخاری دیگر برای شرکت گاز استان آذربایجان شرقی:

طراحی و ساخت دستگاه انشعاب گیری گرم از لوله های پلی اتیلنی بدون قطع گاز

با طراحی و ساخت دستگاه انشعاب گیری گرم(Hot Tap) از لوله¬های پلی¬اتیلنی با سایز ¬125 میلیمتری و بالاتر بدون قطع گاز، افتخاری دیگر در دفتر خودکفایی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی ثبت شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، رئیس امور پژوهش و فن آوری این شرکت با اعلام این مطلب گفت: این شرکت مطابق نیازمندی های بومی و داخلی و طی انجام  یک پروژه پژوهشی، موفق به طراحی و ساخت "دستگاه انشعاب گیری گرم (Hot Tap) از لوله­های پلی­اتیلنی با سایز ­125 میلیمتری و بالاتر بدون قطع گاز" شده است.
محمدرضا سخندانی درخصوص مزیت های این دستگاه افزود: قبل از طراحی این دستگاه، برای اتصال خطوط اجرا شده به شبکه گازدار ، الزاماً جریان گاز منطقه مربوطه  قطع و سپس نسبت به اجرای عملیات مربوطه اقدام می شد که این عملیات علاوه بر زمان بر بودن و  نارضایتی مشترکین از قطع گاز، به دلیل تخلیه مستقیم گاز به هوای آزاد  منجر به هدر رفت  انرژی شده و آلایندگی محیط زیست را نیز در پی داشته است.
وی درخصوص مزیت های این دستگاه تصریح کرد: بکارگیری این دستگاه ضمن سهولت و کاهش زمان عملیات،  کاهش حجم گازهای گم شده  و کاهش آلایندگی محیط زیست به دلیل  عدم نیاز به قطع گاز منجر به ارتقای کمی و کیفی خدمت رسانی به مشترکین خواهد شد.
رئیس امور پژوهش و فن آوری شرکت گاز استان اظهار داشت: تکنولوژی ساخت این دستگاه توسط متخصصین داخلی بومی سازی شده و در حال حاضر  توسط چندین شرکت این دستگاه تولید می شود، همچنین برای ثبت اختراع این دستگاه اقدام شده و در حال طی فرآیند مربوطه می باشد.
لازم به ذکر است این دستگاه طی دو سال و نیم و با 6 هزار و 500 نفرساعت کار عملیاتی  برای اولین بار در کشور ساخته شده و  این محصول دارای قابلیت تجاری سازی و تولید انبوه بوده و می تواند علاوه بر مصرف داخلی به سایر کشورها نیز صادر شود.
 
نظرات شما
captcha refresh