آمار بازدید
امروز:
805
ديروز:
2345
ماه:
55500
سال جاری:
877605
كل:
3768097
تاریخ : دوشنبه 11 ارديبهشت 1402
کد 1222

دستاورد پژوهشی دیگری از شرکت گاز استان آذربایجان شرقی:

دستیابی به دانش فنی جاذب های کامپوزیتی برای حذف بوی نامطبوع بودار کننده های گاز طبیعی

شرکت گاز استان آذربایجان شرقی به دانش فنی کامپوزیت های زئولیتی حذف بوی ماده بودارکننده گاز طبیعی دست یافتند.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، مدیرعامل این شرکت گفت: برای تشخیص نشت گاز در زمان مصرفی، ماده ای بودار کننده به گاز طبیعی اضافه می شود که گاهاً در زمان توزیع گاز، امکان ریزش مواد بودار کننده از بشکه­های حاوی آن در زمان حمل و انتقال به مخزن دستگاه تزریق کننده این ماده وجود داشته و می تواند بوی بسیار نامطبوعی ایجاد و باعث ایجاد نگرانی و شبهه درخصوص نشت گاز و نیز اثر نامطلوب بر سلامت کارکنان و محیط زیست باشد.
نادر کمالی در توضیح این دستاورد مهم پژوهشی اظهار داشت: برای رفع این معضل طی یک پروژه پژوهشی با همکاری شرکت تعاونی دانش بنیان آذرکیمیا خاتم، جاذبهای کامپوزیتی زئولیتی مورد نظر در دو شکل پودری و صفحه ای و با مد نظر قراردادن ملاحظات محیط زیستی ، با تکیه بر نانوفناوری تهیه شد.
وی ادامه داد: بر اساس نتایج بررسی میدانی و آزمایشگاهی، این جاذب های کامپوزیتی در کمتر از یک دقیقه و تقریبا بصورت کامل قادر به از بین بردن بوی ماده بودار کننده می باشند.
مدیرعامل شرکت گاز استان توضیح داد: این محصول دانش بنیان و نانو فناورانه در مرحله ثبت اختراع قرار داشته و با توجه به کسب دانش فنی با تکیه بر توان داخلی و با لحاظ قیمت مناسب و مزایای فنی و زیست محیطی محصول، در حال برنامه ریزی برای تجاری سازی و بکارگیری عملیاتی این دستاورد پژوهشی می باشیم.
 
نظرات شما
captcha refresh