آمار بازدید
امروز:
117
ديروز:
2345
ماه:
54812
سال جاری:
876917
كل:
3767409
تاریخ : دوشنبه 13 شهريور 1402
کد 1312

امضای تفاهم نامه همکاری شرکت گاز استان آذربایجان شرقی و مرکز پژوهش شورای اسلامی تبریز

شرکت گاز استان آذربایجان شرقی و مرکز پژوهش شورای اسلامی تبریز تفاهم نامه همکاری در زمینه نهادینه سازی فرهنگ مصرف ایمن و بهینه از گاز طبیعی امضاء کردند.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، مدیر عامل این شرکت در این مراسم با اشاره به اینکه توزیع گاز ایمن در بین مردم دغدغه شرکت گاز  استان است، گفت: متأسفانه آمار حوادث گاز در استان در رده های نخست کشوری قرار داشته و سهل و ساده انگاری نکات ایمنی در زمان مصرف گاز طبیعی، حوادث جبران ناپذیری در پی داشته و با تلفات جانی، چندین خانواده را داغدار کرده است.
نادرکمالی آمار قابل تأمل حوادث ناشی از گاز طبیعی در 4 ماهه ابتدائی سال را اسفناک برشمرد و اظهار داشت: بحث مصرف ایمن از گاز طبیعی مستلزم همراهی مردم در رعایت نکات ایمنی و دست همت دستگاه های اجرایی استان  در دایره شمول مسئولیت های اجتماعی برای سیاستگزاری های کلان در راستای کاهش آمار حوادث ناشی از گاز طبیعی است.
وی تصریح کرد: پژوهش های علمی و مطالعه رفتار اجتماعی و چالشی نمودن مباحث ایمنی مردم در سیاستگزاری های کلان زمینه ساز جهاد همگانی در کاهش حوادث خواهد بود و شرکت گاز در مسیر تحقق مسئولیت های اجتماعی خود از تمامی توان در اطلاع رسانی ، آموزش و فرهنگ سازی مصرف ایمن و بهینه گاز تلاش خواهد کرد.
رشیدی، رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرکت گاز نهادی تأسیسی پس از انقلاب اسلامی بوده و به رغم نوپا بودن با توسعه ایمن خطوط و شبکه های گازرسانی در اقصی نقاط استان عدالت اجتماعی را در این حوزه تحقق بخشیده و اکنون نیز ماهیت خدماتی خود در قالب مسئولیت های اجتماعی ، دغدغه حفظ جان مردم با رعایت نکات ایمنی در سیستم گازرسانی داخل منازل را دارد.
وی با اشاره به ظرفیت های بالای شورای شهر و کمیته های تخصصی در مطالبه گری حقوق مردم و طرح مسائل و مشکلات اجتماعی توضیح داد: بدیهی است همکاری های مشترک حوزه پژوهش و صنعت و نگاه علمی و ساختاری و تغییر سیاستگزاری های منسوخ ، زمینه تحقق مسئولیت های اجتماعی را فراهم خواهد ساخت.
لازم به ذکر است تشکیل کمیته های تخصصی، بهره گیری از نتایج پژوهش های ارزشمند پیشین در حوزه مطالعه رفتار اجتماعی و توجه به متغیرهای زمینه ای بومی و پیشنهادات اجرایی در حوزه مصرف ایمن و بهینه گاز از سرفصل های مورد بررسی در این دیدار مشترک بوده است.
 
 
نظرات شما
captcha refresh