آمار بازدید
امروز:
0
ديروز:
1866
ماه:
52476
سال جاری:
876927
كل:
3761151
تاریخ : شنبه 21 بهمن 1402
کد 1384

مشترکین خانگی گاز استان آذربایجان شرقی 157 میلیون متر مکعب صرفه جویی داشتند

مقایسه مصارف گاز حاکی از همیاری و مدیریت مصرف مشترکین گاز است

مدیرعامل شرکت گاز ، ضمن قدردانی از همیاری مردم فهیم استان آذربایجان شرقی در مدیریت مصرف و حفظ پایداری جریان گاز در اقصی نقاط کشور گفت: مقایسه آمار مصارف گاز در 10 ماه از سال جاری با مدت مشابه سال قبل حاکی از صرفه جویی 157 میلیون متر مکعبی در مصارف خانگی ، تجاری و عمومی است.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، نادر کمالی افزود: این کاهش 2.7 درصدی در مصارف خانگی، تجاری و عمومی کمک بسیار بزرگی در حوزه های مهم اجتماعی و اقتصادی اعم از حفظ پایداری گاز، کاهش محدودیت های مصارف صنعتی و نیروگاهی، کاهش آلایندگی زیست محیطی و جلوگیری از تعطیلی بخش صنعت و تبعات مربوطه بوده است.
وی با اشاره به اینکه صرفه جویی یکی از اصول مهم دینی و فرهنگ ناب اسلامی است که متأسفانه رو به فراموشی بوده و ضرورت دارد به عنوان التزامی ملّی و با رویکردهای ویژه مورد تأکید و نهادینه سازی قرار گیرد، اظهار داشت: مصرف انرژی در ایران چند برابر مصرف جهانی بوده و می بایست با نگاهی واقع بینانه به منابع گاز که طبیعتاً همیشگی نخواهد بود، در حفظ انرژی نسل آینده و فرزندان این مرز و بوم نهایت دقت و تلاش را اعمال کنیم.
کمالی در ادامه توضیح داد: مصرف بهینه نه به معنای کاهش مصرف بلکه به معنای مصرف درست و جلوگیری از هدررفت سرمایه ملّی است که به گواه آمار، میزان هدررفت در بخش خانگی اسفناک است.
وی تصریح کرد: با رعایت دمای 18 تا 21 درجه زمینه انتقال گاز به بخش های زیرساختی استان فراهم شده و در سال جاری با مدیریت مصرف در بخش خانگی شاهد افزایش تخصیص گاز به بخش های نیروگاهی، فولاد، پتروشیمی ، پالایشگاه ، و سایر صنایع بوده ایم.
  مدیرعامل شرکت گاز استان بار دیگر با قدردانی از همیاری مردم در مدیریت مصرف تاکید کرد: صرفه جویی مهم ترین الگوی رفتاری و القای فرهنگی خانواده به صاحبان آینده این کشور است.
 
نظرات شما
captcha refresh