آمار بازدید
امروز:
1638
ديروز:
1866
ماه:
54114
سال جاری:
878565
كل:
3762789
تاریخ : دوشنبه 27 فروردين 1403
کد 1405

رئیس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت گاز استان آذربایجان شرقی خبر داد:

حوادث ناشی از سهل انگاری مشترکین 15 درصد کاهش داشته است

بر اساس آمار حوادث سال گذشته، سهل انگاری مشترکین در بکارگیری گاز طبیعی 223 حادثه در پی داشته که به نسبت سال قبل از لحاظ تعداد 15 درصد کاهش داشته است.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، سید نوح نبی در خصوص آمار حوادث گاز استان توضیح داد: در سال گذشته با بروز حوادث ناشی از گاز به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی، 45 نفر از هم استانی های عزیز جان خود را از دست داده و 64 نفر مصدوم شده اند.
وی ادامه داد: متأسفانه آمار کماکان بسیار بالا بوده و ضرورت دارد مشترکین گاز با نگاهی مسئولانه به حفظ ایمنی و سلامت خانواده خود، نکات ایمنی را در زمان مصرف رعایت کنند.
نبی اظهار داشت: نشت گاز از شیلنگ به دلیل پاره گی و پوسیدگی شیلنگ گاز  بیشترین علت حوادث آتش سوزی و انفجار و عدم نصب اصولي دودكش عامل اصلی گازگرفتگی و فوت هم استانی های عزیز است.
وی تصریح کرد: بی دقتی و سهل انگاری ، ایمنی خانواده و جان عزیزان را با مخاطره روبرو می سازد لذا رعایت 4 نکته اصلی در بکارگیری وسایل گرمایشی، شامل دودکش استاندارد(جنس، اندازه و دارای کلاهک H شکل)، شیلنگ سالم و بدون پاره گی، بست مناسب و بستن شیر مصرف در زمان عدم استفاده حیاتی است.
رئیس امور ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت اظهار داشت: وظیفه این شرکت گاز پایدار مشترکین بوده و صرفادر راستای مسئولیت های اجتماعی خود نهایت تلاش خود راجهت  اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مصرف ایمن گاز داشته و امید است در سال جاری با همیاری تمامی سازمان ها و ادارات ذیربط در نهادینه سازی فرهنگ مصرف ایمن، آمار حوادث ناگوار به صفر رسیده و شاهد هیچ فوتی و یا خسارت های مالی برای مشترکین نباشیم.
 
 
نظرات شما
captcha refresh