آمار بازدید
امروز:
586
ديروز:
1168
ماه:
33429
سال جاری:
875869
كل:
3707498
تاریخ : دوشنبه 30 فروردين 1400
کد 728

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی:

سال 99 سالی پر حادثه برای مشترکین سهل انگار در مصرف گاز بود

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: مقایسه آمار حوادث ناشی از گاز طی دو سال اخیر، حاکی از افزایش حوادث در سال 99 به دلیل سهل انگاری مشترکین در بکارگیری نکات ایمنی می باشد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، سخنگوی این شرکت ادامه داد: بر اساس آمار و گزارش حوادث سال گذشته، در پی وقوع 247 حادثه به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی توسط مشترکین گاز استان، 56 نفر جان خود را از دست داده و 66 نفر با مصدومیت جدّی روبرو گردیده و این در حالیست که این آمار به نسبت سال 98 ، رشد 47/36 درصدی در میزان فوتی ها را داشته است.
غلامرضا قنبری در تشریح علل و آمار حوادث ناشی از گاز در سال 99 اظهار داشت: کماکان نشت گاز از شیر مصرف به دلیل عدم نصب درپوش/ بست به تعداد 86 مورد و نشت از شیلنگ گاز به علت بریدگی/ پوسیدگی شیلنگ به تعداد 49 مورد، بیشترین علل حوادث ناشی از آتش سوزی و انفجار و عدم نصب اصولی دودکش به تعداد 8 مورد از علل حوادث ناشی از گازگرفتگی می باشد.
وی افزود: سال گذشته علاوه بر همه گیری بیماری کرونا، سهل انگاری مشترکین در استفاده ایمن از گاز طبیعی نیز مخاطرات مشابهی برای هم استانی های عزیز داشته و کوچکترین غفلت و عدم رعایت الزامات، چندین خانواده را داغدار نموده است.
قنبری در ادامه، توضیح داد: بیشترین تعداد حوادث در مرکز استان مربوط به اداره گاز منطقه دو با 27 مورد و مناطق سه و چهار با 21 مورد و در شهرستان ها، مربوط به مراغه با 22 مورد و سراب با 17 مورد می باشد.
رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان در پایان از تمامی مشترکین گاز درخواست نمود: با مشارکت عمومی و توجه جدی و رعایت دقیق نکات ایمنی و مصرف بهینه، شرکت گاز استان را در توزیع نعمت پاک و ایمن گاز در اقصی نقاط استان یاری رسانند.
 
نظرات شما
captcha refresh