آمار بازدید
امروز:
1064
ديروز:
1168
ماه:
33907
سال جاری:
876347
كل:
3707976
تاریخ : يکشنبه 3 بهمن 1400
کد 900

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی:

با برودت هوای استان، زنگ هشدار مصرف گاز نواخته شد

با تداوم بارش شدید برف در استان و برودت هوا، زنگ هشدار مصرف گاز نواخته شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، مدیرعامل این شرکت گفت: با ورود سامانه بارشی در استان طی روزهای اخیر بیش از 25 میلیون مترمکعب معادل 65 درصد کل مصارف گاز در استان، به بخش خانگی و مصارف گرمایشی اختصاص یافته و رکورد جدید مصرف در این بخش طی سه سال گذشته به ثبت رسید.
سیّدرضا رهنمای توحیدی افزود: کارکنان عملیاتی شرکت گاز استان در ادای وظیفه اداری خود به صورت شبانه روزی ضمن کنترل فشار گاز ورودی و خروجی، حفظ و جلوگیری از یخ زدگی تأسیسات در دمای پایین و مناطق کوهستانی، تلاش نموده ولی در صورت مصرف بی رویه حجم گاز توزیعی، با افت فشار مواجه خواهیم بود.
وی ادامه داد: هم استانی های محترم در راستای مسؤولیت های اجتماعی خود اگر یک درجه از دمای اتاق را کاهش دهند 6 درصد در مصرف گاز صرفه جویی کرده اند که این رقم  با احتساب بیش از یک میلیون و 700 هزار مشترک گاز، زمینه حفظ تعادل در شبکه های گازرسانی را نیز فراهم می نماید.
توحیدی پیوستن به پویش همگانی دمای 18- 21 درجه را ضامن گذر از زمستان سرد با جریان پایدار گاز دانست و اظهار داشت: دمای رفاه بهترین استاندارد برای مدیریت مصرف گاز طبیعی توسط مشترکین می باشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت ایمنی در مصرف گاز طبیعی و بکارگیری وسایل گازسوز استاندارد اشاره و تصریح کرد: به گواهی آمار حوادث ناشی از سهل انگاری مشترکین، با برودت هوا علی الخصوص زمان وزش باد و بوران که احتمال جابجایی، تخریب یا مسدود شدن مسیرهای دودکش را افزایش می دهد، متاسفانه به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و بازبینی مسیر دودکش و کلاهک متصل به آن، حوادث جبران ناپذیری برای هم استانی های عزیز بوقوع پیوسته؛ لذا توصیه اکید بر رعایت نکات ایمنی برای حفظ جان خود و عزیزان مان است.
نظرات شما
captcha refresh