آمار بازدید
امروز:
412
ديروز:
1706
ماه:
50846
سال جاری:
876227
كل:
3756590
تاریخ : چهارشنبه 6 بهمن 1400
کد 911

مدیر بهره برداری شرکت گاز استان آذربایجان شرقی:

در دی ماه سال جاری 64 درصد مصارف گاز استان به بخش خانگی اختصاص داشته است

مدیر بهره برداری شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: در دی ماه سال جاری 64 درصد مصارف گاز استان به بخش خانگی اختصاص داشته است.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، خسرو آریان پور با اعلام این خبر گفت: به دلیل برودت شدید هوای استان در دی ماه سال جاری و در زمان اوج مصرف گاز، حدود 64 درصد مصارف گاز استان غالباً برای تأمین نیازهای گرمایشی مشترکین خانگی صرف شده و این در حالی است که در شرایط عادی مصرف و در 6 ماهه اول سال جاری، سهم این بخش از مصرف کنندگان صرفاً 22.5­% از کل مصارف استان بوده و بیشترین رقم مصرف در همین بازه زمانی مربوط به نیروگاه ها با بیش از 36/5 درصد بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن استان آذربایجان شرقی در نقاط انتهایی خطوط سراسری گازرسانی و با لحاظ اینکه اکثر شهرهای این استان در اقلیم سرد کشور واقع شده، اولویت این شرکت در زمان اوج مصرف، حفظ پایداری جریان گاز طبیعی و جلوگیری از قطع یا افت فشار گاز مشترکین بویژه در بخش خانگی بوده که به رغم عبور سامانه های بارشی شدید از استان، این هدف محقق گردیده است.
آریان پور تصریح کرد: پایش روزانه مصارف گاز ادارات و دستگاه های دولتی از 1400/08/30کنون به تعداد 10028 مورد، حفظ و نگهداری تأسیسات گازرسانی و جلوگیری از هدررفت گاز، اعمال محدودیت مصرف صنایع عمده در مقاطع زمانی اوج مصرف و با ابلاغ مرکز دیسپچینگ شرکت ملّی گاز ایران، فرهنگ سازی مصرف بهینه در بین مشترکین، استقرار مدیریت انرژی در ساختمان، تعاملات سازنده با سازمان ها و ادارات دارای فرآیند مشترک در اطلاع رسانی و کاهش مصرف، بکارگیری روش های نوین علمی و پژوهشی در کاهش هدررفت گاز از مهم ترین اقدامات شرکت در حفظ پایداری جریان گاز مصرفی مردم می باشد.
مدیر بهره برداری شرکت گاز استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: حفظ پایداری گاز مشترکین خانگی و مصارف گرمایشی مردم، مستلزم کاهش و اعمال محدودیت سایر مصارف غیرخانگی در استان بوده که منجر به تحمیل هزینه های زاید و ضرر و زیان اقتصادی بخش های صنعتی و تولیدی گردیده و کاهش ارزش افزوده و کیفیت محصولات و... را نیز به دنبال دارد. لذا کماکان ضرورت رعایت دمای 18-21 درجه در گرمایش محیط های مورد استفاده توسط مصرف کنندگان مورد تأکید است.
 
نظرات شما
captcha refresh